כאבי גב עליון

כאבי גב עליון וצוואר הם תופעה שכיחה למידיי, אך הם מגבילים ומכאיבים מאוד.

לרוב הם נגרמים משרירים תפוסים מאוד באזור השכמות, כתפיים וצוואר. עומס הוא הגורם העיקרי לאותם שרירים תפוסים. יציבה וארגונומיה הם כלים נפלאים למניעה.

לדוגמא,  ישיבה שפופה וממושכת מול המחשב או הטלוויזיה יכולה, עם הזמן, להוביל להתפתחות נזקים בחוליות הגב העליון וברקמות התומכות שפועלות סביבן ובעקבות נזקים אלו תתפתח דלקת ויופיעו כאבים.

או וגם שינויי מזג האוויר  מאוד משפיעים על אזור זה. לעתים,  הם גם משפיעים על מערכת הנשימה וכתוצאה העומס  על אזור הגב העליון גדל.

שמירה על בריאות הגוף- שלא יהיה חשוף בשעות הקרות, פעילות גופנית בצורה מסודרת, תזונה מחזקת מערכת חיסונית ( פירות של סתיו, ירקות ירוקים וכתומים), ביטוי למתח נפשי – יפחיתו משמעותית את הסיכוי לכאבי גב עליון וצוואר בתקופה זו.

אם נתפסו לך השכמות ואינך מצליחה לתפקד, מיד היכנסי למקלחת חמה וחממי את האזור המתוח, עצמי עיניים וקחי נשימות עמוקות תוך כדי סיבובי צוואר עדינים וסיבובים של כל היד לשני הכיוונים.

לבשי צעיף מסביב לצוואר וחולצה מתאימה. חשוב מאוד לא להפסיק פעילות ולהמשיך לתפקד, שרירים תפוסים צריכים להתחמם ולנוע כדי להשתחרר. זה כנראה סימן להורדת הילוך בחיים.

המלצה חשובה היא גם להגיע לטיפול עם אבנים חמות (  אשר מרככות את השרירים)   ושמנים אתרים או אם את בהיריון עיסוי להיריון וביחד נפיג את העומס הפיזי שמוטל עליהן וכמובן יעניק לך קצת זמן של שקט שכנראה גם אותו חיפשת אחרי תקופת החגים הקשוחה.

כל זה מבטיח לך סתיו רגוע וקריר והכנה טובה לחורף.(9)

 

כתבי תגובה

עלייך למלא את כל השדות. כתובת המייל שלך לא תפורסם בתגובה.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>