הקשר בין נשימה לרצפת האגן

בתקופת ההיריון חשוב במיוחד לחזור לנשום נשימה נכונה ביומיום, במיוחד בעת עליית הלחץ התוך ביטני. כאשר הנשימה נכונה ועמוקה, בזמן הוצאת האוויר שרירי רצפת האגן ושרירי הבטן הרוחביים מתכווצים ואוספים ומייצבים אותנו מבפנים. בזמן כניסת האוויר, שרירי רצפת האגם ושרירי הבטן הרוחביים מתרפים. קיימים רק שני מצבים במהלך החיים שבה

pregnant-yoga-19598436

ם שרירי רצפת האגן אמורים להשאר רפויים בזמן הוצאת אוויר מאומצת, המלווה בהכנסת הבטן: לידה ומתן צואה.

כאמור,נשימה יעילה מותנת ביציבה נכונה. אם החזה שלך שקוע וכתפייך שמוטות, מרחב בית החזה מצטמצם והנשימה נפגעת. אולם בזקיפות, הסרעפת יכולה לנוע בחופשיות. תנועתה מעלה ומטה עם כל נשימה מפעילה לחץ קל על הכבד, מעיים וכך קצב הנשימה גם מעניקעיסוי עדין המעודד את התפקוד  של האיברים הפנימיים. משפרת את חילוף החומרים ומונעת עצירות. העיסוי הזה אינו מתקיים כאשר הנשימה מוגבלת לחלקו העליון של החזה.

בתקופת ההיריון את נושמת לא רק עבורך אלא גם עבור התינוק הגדל בתוכך.

( לידה פעילה ג'נט בלאסקאס)

כתבי תגובה

עלייך למלא את כל השדות. כתובת המייל שלך לא תפורסם בתגובה.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>